måndag 30 augusti 2010

Mått igen

Vikt: 81,5 kg - BMI 28,2

Alltså samma som förra veckan. Ingen stor överraskning, jag är glad att det inte gått uppåt. I fredags hade vi möhippa med tillhörande bubbel och god mat, i lördags var jag på födelsedagskalas med smörgåstårta och ostbågar...say no more!

Nåväl, huvudsaken är att jag ändå åt med måtta, njöt av det jag åt och nu tar nya tag för att vikten så sakteliga ska krypa nedåt. Huvudsaken är att det går åt rätt håll, jag har inte bråttom.

Visst är det roligare när det går neråt, men samtidigt vill jag kunna njuta lite i sociala sammanhang. Det viktigaste för mig är att det inte går helt över styr.

Och jag har kommit på en sak som är bra, som jag tänkt på nu i sommar när jag börjat tänka på vad jag stoppar i mig och hur jag rör på mig. Så fort vågen rör sig uppåt eller nedåt, så vet jag varför. Det skulle vara bra hopplöst om vågen inte speglade hur jag ätit eller tränat. Med andra ord vet jag ju precis vad jag behöver göra.

Inga kommentarer: